Price Measurements For Retailers

Prijsmetingen voor een succesvol prijsbeleid

  • BRANCHE: Supermarkten, Drogisterijen en Discounters
  • MERK:

Voor een succesvol prijsbeleid willen retail formules toegang hebben tot kwalitatieve prijsdata van concurrerende formules. Om deze data accuraat en effectief te gebruiken is het van kritiek belang dat deze data 100% juist en actueel is. Zeker in een retail omgeving waarin prijzen en aanbieding hoog veranderlijk zijn moet u kunnen vertrouwen op een auditing partner die beschikt over de expertise om uw prijsbeleid maximaal te ondersteunen.

Brandwise beschikt over een unieke infrastructuur om prijzen, aanbiedingen en assortiment(en) zowel fysiek als online in kaart te brengen. Hierbij wordt actief ingezoomd op gedetailleerde product eigenschappen om juiste vergelijkingen te maken en ontwikkelingen in prijs en/of assortiment(en) te monitoren. Hiervoor maken wij actief koppelingen tussen artikelen uit verschillende prijsbestanden en onderhouden deze intensief. Zo voorzien wij retail formules van kwalitatieve prijsdata waarmee het eigen prijsniveau aantrekkelijk blijft voor consumenten.

  • Prijsmetingen vanaf schapkaarten
  • Prijsmetingen van aanbiedingen en/of combinatie korting
  • Prijsmetingen vanaf kopstellingen en/of second placements
  • Verzamelen mutaties (in/out) assortiment
  • Prijsmetingen van seizoensgebonden artikelen (variërend assortiment)
  • Inzichtelijke rapportages

Brandwise vertaalt prijsdata naar grafische overzichten die begrijpelijk de ontwikkeling in kaart brengen. Hiermee wordt een structurele prijsspiegel zichtbaar die uitzonderingen en/of misverstanden isoleert en een geïnformeerd antwoord in de eigen prijsspiegel mogelijk maakt.

Rapportages worden in gezamenlijk overleg vormgegeven om onze opdrachtgevers op maat te ondersteunen met de gewenste inzichten. De basis hiervoor is een duidelijk ontworpen grafisch dashboard waarin specifieke aanpassingen toegepast kunnen worden. Zo levert Brandwise dagelijks tailormade rapportages op met actuele, kwalitatief hoogwaardige data. Voor diverse retail formules vormt deze data de belangrijkste input om hun prijsbeleid vorm te geven.

 

 

related campaigns

  • BRANCHE: Food
  • MERK:
  • BRANCHE: Food
  • MERK:
  • BRANCHE: Drogist
  • MERK: