Lipton Hot Tea OOH

Brandwise Realiseert Flexibele Sales Drive

Binnen het Out Of Home kanaal is thee volledig on trend en maakt het gebruik momenteel een sterke groei door. Om zich krachtig te positioneren in dit kanaal met haar merk Lipton heeft Unilever aan Brandwise gevraagd een flexibele sales drive te realiseren.

Het Out Of Home kanaal heeft een aantal specifieke eigenschappen die een flexibele aanpak nodig maken in de bewerking. De restaurants, lunchroom, cafe’s en sport gelegenheden hebben vaak openingstijden die niet combineren met reguliere werktijden voor commercieel personeel. Tevens wordt er vaak direct geschakeld met een eigenaar die bij drukte zelf aan de slag moet. Hierdoor kan het nog wel eens gebeuren dat een afspraak ter plekke niet door kan gaan.

De Flexibele Inzet van sales representatives (ook in combinatie met een eigen buitendienst) maakt een dynamische bewerking van dit uitdagende kanaal mogelijk. Via afwijkende tijden en inzet op basis van Cold Canvassing is het mogelijk dit kanaal effectief te bewerken. Zo wordt er een aantrekkelijk groei potentieel ontwikkeld aangezien veel merken geen of weinig aanwezigheid hebben in het OOH kanaal. Via een flexibele sales service van Brandwise kunnen merken het interessant potentiaal aan nieuwe of additionele omzet maximaal benutten.

Voor Lipton realiseerde Brandwise een succesvolle salesdrive waarbij OOH locaties door heel Nederland bezocht werden. Na een intensieve training in verkooptechnieken en het Lipton assortiment voerde de Sales Representative de bezoeken uit. Via efficiënte rijroutes werden de bezoeken in een korte periode kwalitatief uitgevoerd. In combinatie met een interessante price-off en de unieke Lipton Theedoos wisten de Sales Representatives vele nieuwe verkooppunten te realiseren voor Lipton.

 

related campaigns

  • BRANCHE: Sales
  • MERK: